La Fundació Hortensia Herrero cedeix a Castelló les “Papallones” de Valdés de forma permanent

1449
alcaldesa castello escultura papallones

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha agraït a la Fundació Hortensia Herrero, la cessió permanent a la capital de la Plana de l’escultura ‘Papallones’, de Manolo Valdés, que està exposada en el parc Ribalta, al costat del Passadís de les Arts. La fundació ha comunicat a Marco que l’obra podrà quedar-se a Castelló més enllà del 22 de març, data en la qual estava prevista la finalització de l’estada en la ciutat de l’escultura. Marco així ho va sol·licitar en l’acte d’inauguració de l’escultura, al desembre.

Manolo Valdés és un valencià universal, un referent del millor art internacional, i una de les seues obres més emblemàtiques recala a Castelló per a ser gaudida per la ciutadania i les persones que ens visiten. L’art urbà embelleix la ciutat i li dóna vida. El Govern municipal vol traure l’art al carrer i fer de la ciutat un espai de cultura quotidià. Castelló pot estar satisfeta de comptar amb l’obra d’un artista tan magnífic”, ha afirmat.

Marco ha agraït la sensibilitat de la presidenta de la fundació, Hortensia Herrero, qui li ha transmès la intenció de cedir l’escultura monumental a la ciutat de Castelló. ‘Papallones’, que s’il·lumina a la nit amb diversos tons cromàtics, és un “diàleg amb la llum” que s’integra a la perfecció amb la identitat de la llum en les festes i en la tradició de Castelló.

Papallones’ té un pes de 7.480 quilograms i va formar part de l’exposició de Valdés en la plaça Vendôme de París. La peça, creada en ferro colat i pintura epoxi, ha format part d’una exposició de sis escultures monumentals instal·lades en la Ciutat dels Arts i les Ciències de València.

L’obra escultòrica constitueix un exemple de la forma de treballar de Valdés doncs té el seu origen en una imatge que l’artista va veure en el Central Park de Nova York d’una papallona voletejant sobre el cap d’una dona. Valdés va portar aqueixa imatge al seu estil particular basat en el diàleg amb la història de l’art (el rostre de l’escultura està basat en la pintura de Matisse) i l’apropiació d’objectes de la vida quotidiana.

L’obra de Manolo Valdés (València, 1942) forma part de la col·lecció permanent de museus tan importants com el Metropolitan de Nova York, el Centre Pompidou de París, el Museu de Belles arts de Boston, el d’Houston, el National Art Museum de Pequín, el Museu d’Israel, el MOMA de Nova York, la Hispanic Society d’America, el Museu Estatal de Sant Petersburg, el Museu Rufino Tamayo de Mèxic, el Museu Regna Sofia de Madrid, el Guggenheim de Bilbao o l’IVAM, entre un altre molts.