La Diputació consolida el MACVAC de Vilafamés com referent de l’art contemporani amb un rècord de 19.000 visites en 2017

1263
MACVAC vilafames

El reeixit cicle divulgatiu ‘MACVAC, de nord a sud’ que ha portat els fons del museu per la província recapsa 8.000 visites
Sales: “És un abans i un després en el posicionament d’este centre cultural com a autèntic motor d’oportunitats turístiques

La Diputació de Castelló ha consolidat el Museu d’Art Contemporani Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC) com un referent de l’art contemporani a l’aconseguir la xifra rècord de 18.892 visites durant el passat any 2017. I és que el reeixit cicle divulgatiu de la Diputació ‘MACVAC, de nord a sud‘ ha aconseguit 8.000 visites en el seu recorregut per la província mostrant els fons del museu. A més, 11.100 persones han visitat les instal•lacions de Vilafamés, amb la qual cosa les xifres de tancament d’any es queden molt lluny dels 6.481 que ho van disfrutar en 2015.

El vicepresident de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, s’ha mostrat “satisfet per esta millora de l’activitat que és resultat de l’esforç per mostrar als castellonencs i als que ens visiten a Vilafamés tenim una joia de l’art contemporani que val molt la pena conéixer. Ja l’any 2016 va suposar un augment de visitants d’un poc més del 23% sobre l’any anterior, però allò que s’ha aconseguit en 2017 suposa un abans i un després en el posicionament d’este centre cultural com a autèntic motor d’oportunitats turístiques per a Castelló”.

MACVAC, de nord a sud‘, un autèntic èxit d’acollida
El vicepresident ha explicat que “en el seu moment detectem una falta de coneixement per la pròpia població de la província entorn d’este museu amb tant de potencial, i és per això que va sorgir la idea d’esta experiència pilot, este circuit d’exposicions, que tan bon resultat ha tingut”.
Cal recordar que la primera edició de ‘MACVAC, de nord a sud‘ va arrancar el passat 18 de juliol amb l’exposició ‘Pedra sobre Pedra‘ comissariada per Patricia Mir, en la Torre del Rei d’Orpesa del Mar. Des d’eixa data fins al 10 de setembre un total de 5.017 persones van visitar la torre sentinella on el MACVAC va mostrar escultures de Manuel Rodríguez Vázquez, Vicente Ferrero Molina, José Vento González, José Esteve Edo i Alfonso de l’Ossa Alcàntera, a més d’una peça invitada del ceramista Ángel Igual.

El 4 d’agost l’edifici La Costureta de Benassal va prendre el relleu amb una mostra comissariada per Mayte Pastor davall el lema ‘Introspecció, una mirada interior‘. Peces de Clemente Ochoa, Pérez Plaça, Sagrament, Fina Campins, Castañón, Antonio López, Alfonso Barra, Elvira Gual, i l’obra invitada del fotògraf Jesús Monterde. En total 1.155 persones han disfrutat d’esta visió tan instrospectiva de l’art.

Finalment, Jèrica es va amerar amb els millors paisatges del MACVAC gràcies a l’exposició ‘Paisatge, configurador d’espais‘ comissariada per Rosario Falcó en el Museu Municipal. Des del 12 d’agost fins al 14 d’octubre 1.620 persones van recórrer les panoràmiques propostes per Juan Bautista Porcar, Progrés, Óscar Borrás, Isabel Villar, Wences Rambla, Joaquín Vaquer, Joaquín Ferrer, Perceval, María Montes i Pilar Belmonte.

Conservació i restauració de les obres
A més del treball de conservació i restauració d’obres realitzat amb la recuperació de més de 70 obres que estaven emmagatzemades, enguany s’ha procedit a la instal•lació de sensors d’humitat relativa i temperatura en les sales d’exposició permanent amb motiu de realitzar un estuidi sobre les condicions termohigrometiques al llarg d’un any.

Impacte cultural, social i científic
Per mitjà de la participació en fòrums especialitzats i la publicació en revistes tècniques s’ha fomentat la difusió dels resultats cientificotècnics obtinguts a partir de la conservació i restauració dels fons del MACVAC.

Estes accions, una desena d’actuacions entre ponències, publicacions i docències, i els seus resultats s’han traslladat en interessants iniciatives com la participació conjunta del MACVAC i el Servici de Restauració de la Diputació per mitjà de dos estands en la fira MARTE i en ARCO, a través de què es va exposar obra restaurada i distints panells explicatius de les intervencions connexions.

Compartir